Jump to content
Islamic Forum
Sign in to follow this  
FinnishMuslim

Jesus Profeterade Islam I Bibeln Paralleller

Recommended Posts

(Dessa två "dolda profetia" är ansluten till Luke.5 :36-39, varför nya religion är nödvändig i stället för byte av gamla religioner.)

1 "timme" = ca. 200 år, från Abraham / Jacob 1800-1700 f.Kr. (och så judisk-religion 1600 f.Kr.->) till Islam 632 AC = 2400 år / 12 timmar = 200 år

Matt.20: 1. "För himmelriket är som en markägare (Gud) som gick (skicka profeter) ut tidigt på morgonen (innan" första timmen "på 12 timmar av dagen i den judiska kalendern, så Abraham / Jacob 1800-1700 f.Kr. och judar som en religion efter dem i "första timmen" 1600-1400 f.Kr.) att anställa män (troende) för att arbeta (för Hans ära) i sin vingård (jord). 2. Han gick med på att betala dem en denar (paradis) för dagen ( världshistorien) och skickade dem till sin vingård.

3. "Om tredje timme (1300/1200-1100 BC Sabians / Zarathustrians, även i Bibeln finns två" Sabians "i motsatt riktning, en annan eventuellt i södra Irak) gick han ut och såg några andra stå på marknaden gör någonting (judendomen inte hade spritt sig mycket utanför den egna judiska nationen). 4.He berättade: "Du också (förutom judendomen) gå och arbeta i min vingård, och jag kommer att betala dig vad som är rätt." 5. Så de gick.

"Han gick ut igen om den sjätte timmen (600 f.Kr. början av profeterar om Messias) och nionde timmen (omkring 1 AC Jesus föddes) och gjorde samma sak (som skapas kristna och kristendomen, märker enkel beskrivning som Jesus talar om religion framförallt kopplas till sig själv).

6. OM (inte exakt 400-600 AC) i elfte timmen (profeten Muhammed, frid vare med honom: 570-632 AC) gick han ut (skicka profet) och fann ytterligare andra (araber) stod runt omkring. Han frågade dem: 'Varför har du stått här hela dagen att göra ingenting (araber hade inte haft religioner genom profeter, bara polyteism-hedendom)? "

7. "" Därför att ingen har anställt oss (araber var så föraktad att även Bysans eller Persien inte ville erövra och omvandla dem), "svarade de." Han sade till dem: "Du också gå och arbeta i min vingård. '

8. "När kvällen kom, sade vingårdens ägare till sin förman," Ring arbetarna och betala dem lön (vad de förtjänar), börjar med de sista anlitade (muslimer) och pågår till den första (judarna). "

9. "Arbetarna (muslimer) som var lejda vid elfte timmen (500-700 AC) kom och fick varsin denaren. 10. Så när de kom som anställdes först (judarna), förväntas de få mer. Men var och en av dem fick också en denar. 11. När de fick den, började de knota mot markägaren (Gud). 12. "Dessa män som anställdes sista (muslimerna) arbetade bara en timme, sade de," och du har gjort dem lika med oss som har burit bördan av arbete och dagens hetta (förföljelser, slaveri, yrken). "

13. "Men han svarade en av dem," Min vän, jag inte orättvis mot dig. Visste du inte accepterar att arbeta för en denar? 14. Ta din lön och gå. Jag vill ge den man som anställdes senast samma som jag gav dig. 15. Får jag inte har rätt att göra vad jag vill med mina egna pengar? Eller är du avundsjuk för att jag är generös (du vill behålla Gud för ditt land bara, som en "utvalda folket") ? "

16. "Så den sista (muslimerna) kommer att vara först, och den första (judarna) kommer att hålla."

[Profeten Muhammed, frid vare med honom, sade att trots att han var siste av profeter, och muslimer är sista av troende, kommer de att först komma in i Paradiset, "sista kommer att vara först"]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>

002.062 (Översättning av) YUSUFALI: De som tror (i Koranen), och de som följer den judiska (skrifterna), och de kristna och Sabians - Alla som tror på Allah och den Sista Dagen, och verka rättfärdighet, skall ha sin lön av sin Herre, på dem skall inte känna fruktan, inte heller skall de sörja.

-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -

1 "år" = ca. 600 år, från Abraham / Jacob 1800/1700 (och så senare judar) till Islam 632 AC = 2400 år / 4 "år" = 600 år

Luke.13: 6. Sedan berättade han denna liknelse: "En mästare (Gud) hade ett fikonträd (symbol för israel i Bibeln), planterade i hans vingård (jord), och han gick för att leta efter frukt (resultat) på det, men gjorde inte hittat några 7.. Så han sade till mannen (Jesus) som tog hand om vingården (judendomen "enda sanna religionen" / minst korrumperade religionen i världen i tider av Jesus), "För tre (3 * 600 = 1800) år nu Jag har varit kommer att leta efter frukt på detta fikonträd och har inte hittat någon. Hugg bort det! Varför ska det använda upp jorden (varför inte göra bättre religion)? "

8. "Sir," mannen svarade, 'lämna den ensam för en (1 * 600) fler år (s), och jag ska gräva runt det och gödsla det (gör världen redo för Islam, även i Mellanöstern, " runt "israel som i [kristna] Saudiarabien / Egypten / Syrien). 9. Kanske bär det frukt nästa år (i 600 år), bra! Om inte, klipp ner det (judendomen och därmed också dess sekt / gren kristendomen, från sätt av Islam, efter att "år", 600 år, gick efter Jesus till döden av Muhammed, frid vare med honom, nästan excactly 600 år senare i 632AC). " "

Mina beräkningar I Matt.20 :1-16

Det finns ingen som hänvisar till om de anställda kom i vilken del av varje "timme"

("Om") 11 = 400-600 AC, Islam 570-632AC (till början av 12: e) 10. = 200-400 AC 9:e = 1 AC-200 AC (kristendom 32 AC ->) 8 = 200 BC-1 AD 7. = 400 BC-200 BC 6. = 600 BC-400 BC (Messias profeterade) 5 = 800 BC-600 BC 4. = 1000 BC-800 BC 3: e = 1200-1000 BC (Sabians / Zarathustrians) 2: a = 1400 f.Kr.-1200 f.Kr. 1. = 1600 f.Kr.-1400 f.Kr. (Early judar) "0-timme" = 1800 BC-1600 f. Kr. ("Tidigt på morgonen gick han", inte faktiskt inne första timmen var judiska religionen praktiskt taget föddes bara efter Jacob etc. år 1600 f.Kr.-1400 f.Kr.)

Tja, förutom eventuell korruption i Bibeln, Jesus går inte att träna matte i skolan. Det var inte hans expertis och han var bara mänskligt, men id inte dimish hans roll som profet i alla fall. Detta är inte math-examen, men för folk att förstå en uppfattning. Och kanske han är bara en människa, som gör fel och har något begränsad kunskap, är också skälet till varför det är minst "fel-marginale" (- inuti 200 år) på platser parallellt anslutna till sig själv och kristendomen.

Mina beräkningar i Lukas 13:6-9

Kanske israel som en officiellt uttalande (eventhough del av Rom och därmed inte stat) var "skära ner" 70 AC, men judiska religionen och dess sekt kristendomen inte "ut" som en (till höger) religioner innan Islam kom 600 år efter Jesus ( Jesus 32 AC - Mohammed 632 AC) från punkt av Islam. israel självt som en stat inte har någon betydelse för Gud utan dess religion, tror du kristna är överens om att från Bibeln?

israel (som "träd") är inte föremål längre efter att skära ner (i 600 AC), men marken runt den. "Ground runt det" är symbol för andlig, geologiska, historiska och religiösa sammanhang mellan semitistic muslimska och judiska religionerna. Men innan det (före Islam, de senaste 600 åren som gavs extra tid) judisk-trädet har möjlighet att odla frukt "nästa år". Uppenbarligen inte gjorde som Gud skapade Islam. Allt som träd producerats under samma "år" (600 år) form av kristendom som dyrkade judiska profeten som en gud. Från judiska synen de är inte goda frukter.

Kan säga att efter "var Träd judendomen skära ned" enligt Jesus, blev han bara en profet av muslimer, och så nu är han (med Bibeln) är en sorts "mullvad / spion" av Islam i områden där Islam inte var att spridas så mycket (som i Indien eller Kina till exempel). Alla dessa områden är under "dolda" kraft av Islam genom Jesus nu (det finns i hadith profetia Mohammed, vara med honom, att han såg kraften i Islam som sträcker sig från väst till öst i framtiden).

PropellerAds